O ADHD

Informace o ADHD

Reakce

  • Martin Lojda

    Martin Lojda (14.7.2010 7:43) reagovat

    Nemyslím si to!

  • Jana Slezáčková

    slepenina (25.8.2010 16:05) reagovat

    Veřejnost je opravdu velmi málo informována a i někteří učitelé vše kolem tohoto postižení zlehčují a nebo se dívají na rodiče i když je vše potvrzené od lékařů a z poraden, že si vymýšlejí.

  • Ludmila Urbanová

    Králíček4 (25.8.2010 17:44) reagovat

    Ano je to tak,málo informací pro veřejnost,ale i pro rodiče těchto dětí.Když nám neurolog ADHD potvrdil,tak mě popřál pevné nervy a to bylo od něho vše.Veškeré informace jsem si sháněla sama.A ještě se na mě lidé dívají jako na rodiče co neumí dítě vychovat a pořádně seřezat.To je podle nich nejlepší léčba.A odmítání přijetí ze strany MŠ taky není novinka,tyto děti nemají všude zájem začlenit.

  • Ivana Trnková

    IvankaT1 (12.10.2010 9:04) reagovat

    Dobrý den, souhlasím s tím,že veřejnost je opravdu málo informována o ADHD. Učitelé a nejen ti berou děti s ADHD jako děti zlobivé, rozmazlené a nikdy se nedivá na to, že by opravdu mohly mít problém. Právě proto s takovými dětmi pracujeme a snažíme se, aby děti zažívaly i úspěch a né jenom slyšely, že jsou zlobivé. Dále co se učitelů týče, vzhledem k tomu,že jsem jeden z nich a měla jsem ve třídě dítě s ADHD tak vím, že to není vůbec lehké. Myslím si, že dobré by bylo aby ve třídě byl asistent, který by takovému dítěti pomáhal... a né aby hned dítě bylo vyčleněno z kolektivu běžné třídy a dáno do speciální školy.

  • Jana Slezáčková

    slepenina (14.10.2010 14:33) reagovat

    Určitě asistent je dobrá věc, jenže bohužel ačkoliv ho dcera měla doporučení tak ho nikdy nedostala a z krajského úřadu mi odepsali, že prostě už nezbyly peníze. Později jsem si platila osobní asistentku na ČJ a ta byla i s dcerou vyloučena ze třídy a učily se pak v kabinetu. Ne každý učitel přijme asistenta jako pomocnou ruku, ale spíš, že má ve třídě někoho kdo tam nemá co dělat. Byla jsem nucena ji pak přeřadit do speciální školy, ovšem problém se nevyřešil. Škola se jí zbavila, že byla rušový element ve třídě a bohužel nyní opětovně problémy se spolužáky přetrvávají.

  • Lucie Buriánková

    lala21 (1.9.2010 12:58) reagovat

    Králíček4: jak výstižné :) Mne hned v porodnici paní doktorka oznámila: "Vy si s ním ještě užijete. A měla pravdu. Syn má ADHD + opožděný vývoj řeči. Návštěva dětského hřiště je pro mne noční můra a školka? Tam stačil paní ředitelce u zápisu jeden pohled a s úsměvem mi oznámila, že ho nezapíše, že do jejich školky takové dítě nepatří :( Ve městě je přece speciální školka, kam se odkládají všichni ti "problémoví". Tak, proč by se namáhali. Tam mi ho na doporučení lékařů a speciálních pedagogů vzali - do třídy pro autisty. Dnes tam je poprvé a snad se mu tam líbí :D

  • Ludmila Urbanová

    Králíček4 (9.9.2010 11:51) reagovat

    Nám neurolog potvrdil významné ADHD když syn neměl ani 3 roky,ale už o narození jsem si všímala jejich příznaků a pátrala n internetu.Také máme opožděnou řeč,začal mluvit tak v 3,5 a prakticky mu nikdo nerozuměl.Od ledna chodíme na logopedii a mluví sice stále špatně,ale pokrok je znát.Také chodíme na rozvoj motoriky,kterou měl také opožděnou.Psychiatrička potvrdila také ADHD smírnými znaky autismu.O školku jsme žádala 3x,vždy mi ho nepřijali až nyní na doporučení psycholožky nastoupil na 4h se zkušební dobou 2 měsíců.V případě,že se nezačlení budou žádat asistenta(původně ho chtěli hned).Moc se mu tam líbí a těší se tam.Po prvním dnu mě požádali vodit ho zatím na 2h a jak si zvyknou ostatní nové děti.Druhá p.učitelka ho začala chválit a tak nás přístí týden čeká znovu zkouška pobytu na celé dopoledne.Dříve jsem také už uvažovala vozit ho do spec.školky do města 25km,ale bylo by to moc náročné denně s ním jezdit ráno tam a pak zpět vlakem,kde by pochytal spoustu bacilů a stále by byl nemocný.Také psycholožka to zamítla,protože je šikovný a mezi autisty by svůj rozvoj brzdil a doporučila integraci do normální MŠ.Tak uvidíme později jestli mu to prospělo,moc se do školky těší a to je důležité,aby tam byl rád.

  • Jana Slezáčková

    slepenina (20.9.2010 15:38) reagovat

    Moje dcera nastoupila do školky ve čtyřech letech a byla zařazená do logopedické třídy, kde byly i děti s autismem. Ze začátku chodila do školky jen na dvě hodiny a dvakrát týdně, střídala se se slepým chlapečkem. Další rok začala chodit na sice 4 hodiny, ale ještě bez oběda a ve středu jsem si ji nechávala doma a pak až další rok chodila každý den i s obědem. Dcera nastoupila do klasické základní školy s ročním odkladem a byla integrovaná. Díky výborné učitelce se nám podařilo dceru vzdělávat a díky ní, jsme mohla první a druhou třídu každý den ČJ a matematiku učit doma a tak chodila jen na dvě hodiny do školy a opět bez oběda, pozdějí pak i s obědem. Opravdu to byla výborná učitelka a vše se zvládalo a byla mezi námi 100% důvěra. Zlom nastal v páté třídě, kdy ji začali vyučovat učitelé z druhého stupně a tedy se střídat a prostě ke konci roku ped. rada rozhodla, že bez ped. asistenta nemůže v této škole nadále zůstat. Od první třídy se žádalo o tohoto asistenta a nikdy nedostala, měla doporučení nejdříve z PPP a pozdějí SPC. Byla jsem nucena dceru přeložit do praktické školy, šlo hlavně prostě o problémové dítě, nešlo tak o učení, ale o řešení nějakých problémů co měla se spolužáky a hodně i na ní sváděly i když za to nemohla. Nyní je jí 14 let a pokračujeme dál v praktické škole a nyní se rozhoduji jak dál, ve škole mi bylo pro ní nabídnuto pokračovat v jejich dvouleté praktické škole a co pak dál. Psala sjem na ministerstvo školství a tam m i bylo řečeno, že se má na dceru pohlížet i při přijímacím řízení jako se splněnou povinnou základní docházkou a neměl by to být důvod k nepřijetí na učiliště.

  • Ludmila Strnadová

    Adiluska (12.10.2010 21:51) reagovat

    Můj příspěvek se nezobrazil. Čim to? Že bych si tady psala půl hodiny zbytečně? To mě tedy pěkně štve.

  • Ludmila Strnadová

    Adiluska (12.10.2010 21:57) reagovat

    Dobrý den. Jsem zklamaná z toho, že tu skoro nikdo nediskutuje a že v poradně také skoro nic není. Hledám informace a hlavně zkušenosti jiných rodičů - celý internet = bída s nouzí. Můj syn s adhd zlobí " ve vlnách ". Střídají se u něj období, kdy je celkem v pohodě a až na nepozornost mu to jde ve škole i doma. Dokáže se normálně bavit a kamarádit, vše ok. Pak to začíná pošťuchováním o přestávkách přes honění, lezení po stěnách wc...Doma překotně mluví, až to s nedává smysl, přebíhá od tématu k tématu, ani není schopen dokončit myšlenku. Stříká šťávu po spolužácích, čůrá na záchodě na podlahu, ucpává toaletním papírem záchod, schovává spolužákům věci, nestačí si dodělat úkoly ve škole nebo je špatně udělá. Všechno je vzhůru nohama. Vím, že se to po pár dnech zase vylepší, ale...Mám z toho deprese a mám cuky ho druhý den neposílat do školy. I třeba proto, že si paní učitelka ve vypjatých chvílích pohrává s myšlenkou přeřazení do jiné třídy. Ještě před prázdninami jsem nechtěla o lécích nic slyšet, teď už chci i léky a to co nejdříve - mám smůlu, objednáni jsme až za měsíc. Pedopsychiatrů je málo a mají moc práce. Haló, ozvěte se ještě někdo s podobnými zkušenostmi. Jaké léky se dávají na zlobení "ve vlnách". Jaká je šance, že z toho "vyroste"? Má velmi nadprůměrné IQ. A pokud by se testovala neverbální složka inteligence, mohl by i do menzy. Podaří se mu to v dospělosti, díky tomuto vykompenzovat?

  • Ivana Trnková

    IvankaT1 (13.10.2010 9:29) reagovat

    Dobrý den ADHD se v dospělosti může zmírnit a některé příznaky mohou vymizet úplně. Samozřejmě, že existují léky, které se dětem dávají ale to by bylo nejlépe se poradit s psychiatričkou. Pokud by jste chtěla kontakt na psychiatra, nebo dobrého psychologa, tak se mi napište na mail osjesterka@email.cz a já Vám kontakty pošlu.

  • Marcela Humlová

    Macek (18.10.2010 15:50) reagovat

    Já vám sice moc neporadím, sama jsem v začátcích a hledám také zkušenosti rodičů, informace a podporu. Můj 3,5 letý syn také ještě pořádně nemluví, není mu moc rozumět, je to znát při porovnání s vrstevníky, řekla bych velký rozdíl. Od dvou let měl svou řeč, kterou pronášel celé přednášky, ale nikdo nerozuměl. Nyní se vyjadřuje spíš heslovitě, sám řekne max. větu o 3 slovech. Ale básničku řekne téměř sám, s trochou pomoci. Paní učitelka v MŠ si hned první měsíc všimla, že je jiný než ostatní děti. Zdánlivě nechce poslouchat, nereaguje na otázky, ale sluch má v pořádku. On totiž reaguje jen na to, na co "chce". Nespolupracuje v kolektivu. On si chce dělat svoje, co dělají ostatní ho prý nezajímá. Doporučila mi pedagogicko-psychologickou poradnu. Jinak syn má velký zájem o čtení a vyprávění pohádek, kreslí velmi vyspěle, sestavuje obrázkové kostky a kupodivu se učí říkat básničky. Rád hází míčem a trefuje se s ním docela přesně na cíl. Na hřišti se s dětmi druží, je mírumilovný a nepere se, půjčuje hračky. Tak nevím, do poradny se ale určitě objednám. Ale co nás čeká?

  • Ivana Václavovicová

    ivanka.v (16.1.2011 1:20) reagovat

    Ahojky, u mého syna bylo diagnostikováno ADHD mezi 3-4 rokem. Taky jsem nechtěla slyšet olécích,myslela jsem si, že to zvládnu sama. Nyní jsem velice vyčerpaná( ani ne tak z péče o syna,ale s bojováním s okolím, ) Je pravda, že okolí vůbec nepřijímá tyto děti, ani učitelé a co bylo snad nejhorší, ani psychiatr. Když jsem teda svolila k tomu, že navštívíme psychiatra, (před tím jsme navštěvovali poze paní psycholožku a PPP).Na začátku syn dostal Rorendo, potom ještě Strateru. Na prázdniny nám paní doktorka strateru vysadila a v září nám jí nenasadila,ba naopak jsem si v listopadu 2010 vyslechla, že není nemocný, ba naopak nevychovaný a je to spratek, kterýmu mám seřezat zadek. Kdyby to byl její syn, tak by si prý takovýhle chování nedovolil. Konstatuju, že toto mi řekla psychiatrička. Byla to rána pod pás. To, že jsem si ve škole vyslechla, jak syna rozmazluju,že za něho všechno řeším a že ho mám konečně přendat do jiný školy, aby od něho byl už klid, tak na to už jsem si zvykla.Okamžitě jsem změnila lékaře. Ve čtvrtek 13.1.2011 jsme byli na konzultaci u jiné paní psychiatričky a ta zjistila, že trpí nejenom ADHD těžkého stupně, ale taky poruchami autismu- je Aspík. Mám cukání staré paní doktorce říct něco od plic a od srdce. Nyní bereme Concertu,Seropram a Risperdal. Jsem zvědavá, jak to zabere a všem maminkám přeju pevné nervy a kašlete na okolí, to bude mít vždy námitky. Ještě bych chtěla podotknout, že v září syn dostal novou paní učitelku, která se mu podřídila, nemá s tím žádný problém a když jsem jí dala novou lékařskou zprávu, tak se mě ptala, co může pro syna udělat. Mnohokrát jí děkuju

  • Jana Slezáčková

    slepenina (21.1.2011 15:26) reagovat

    Ivanko, u mé ddery také bylo ADHD diagnostikováno po třetím roce neuroložkou, předepsala nám Enerbol a později Tanakan bez nějakého účinku. Od PPP měla dcera odložený nástup do školy a doporučení do kalsické základní školy. Po dohodě s paní učitelkou asi v listopadu a doporučení PPP jsem ji začala učit doma po dva roky a pak ve třetí třídě jen ve středu jsem ji učila doma. Měla výbornou paní učitelku a i ona doporučovala ped. asistenta a i přes doporučení PPP dceři nebyl nikdy přiřazen. V páté třídě jsem si zažila své, změny učitelů přinesla svůj výsledek, nezájem z jejich strany a jen stěžování co jsem to vychovala za dítě a už 3 moje děti jsou dospělé a vše se zvládlo. Spíš to byla šikaná ze strany učitelů, vše se svedlo na dceru atd. V první třídě jsme navštívily psychiatra a byl nám předepsán Rispen a Ritalin. Nyní užívá Concertu a Rispen po dohodě s lékařkou jsme už vynechaly. Já se už naučila na okolí dívat s nadhledem a jen si říkám jak jsou zabedněný, takové to poučování, že ji mám nasekat a jak sjem špatná matka jsem vystrnadila z hlavy a s takovými lidmi jsme se přestala stýkat. Bohužel i takového názoru byla moje matka a stále je. Ona pracovala jako učitelka a tak pak v té páté třídě když mi vysloveně tady ve škole řekli, že prostě bez ped. asistenta už to dál nejde a já bych se nikdy nedočkala tak jsem řešila přestup do speciální školy, vím mohla jsem si postavit hlavu, ale po zkušenostech s mou matkou jsem věděla, že by mi dceru vysloveně ve škole potopili. Hodně mi pomohla právě paní doktorka z psychiatrie a i dceřina první paní učitelka. Opravdu před tou paní učitelkou kloubouk dolů, všichni učitelé by si z ní měli vzít příklad. Moc dobře věděla jak má na dceru působit a dcera také na ní nedá dopustit i když už je v osmé třídě. Všem lidem, kteří se snaží těmto dětem pomoct děkuji a přeji lepší prostředí pro tyto děti. Osobně jsem názoru, že se pořád říká o šikané určité vrstvy lidí, ale tohle se neřeší, jsou vysloveně vystrnaděni z přirozeného kolektivu.

  • Ludmila Strnadová

    Adiluska (24.1.2011 18:42) reagovat

    Dobrý den. To je hrůza. Člověk lékaři plně důvěřuje a lékař najednou otočí o 180 stupňů a chová se naprosto neprofesionálně. To je k pláči. Táké občas slyším jak je syn drzý a nevychovaný a mladší dcera také. Je to děs. Musela bych je umlátit a nechat se zavřít, aby byl klid. Dnes byl syn na vyšetření v ped.-psy poradně, kde byl příliš "ironický na svůj věk", jinými slovy drzý jako opice. Nebyla jsem tam s ním, ale vím co dělá. Jako rodič se cítím naprosto bezmocná. Přitom se ze všech sil snažíme být důslední a vychovávat, tak jak je nám doporučeno - systém černých a červených puntíků, odměn a trestů, stanovujeme na vše pravidla. Všechno jde tak ztuha - děti jsou paličaté, drzé, nevychované - ani hrozba trestů nebo ztráta odměny leckdy nepomáhá. Také jsem dostávala rady, že mu mám pořádně seřezat zadek - od dětské lékařky. Fakt je, že jelita na zadku k lepšímu chování nepomohla, spíše ještě k většímu vzdoru.

  • Jana Slezáčková

    slepenina (3.2.2011 9:29) reagovat

    Určitě nějaké bití nemá význam, spíš opravdu trvat na splnění daného úkolu třeba zákazem televize. Také mi někdy ruply nervy a bylo to ještě horší. Tak jen přeji plno síly a rozvážnosti.

  • Dana Sadovská

    Deja-Vu (10.2.2011 12:51) reagovat

    Souhlasím s Vámi, že bití význam nemá. Jen mám problém právě s těmi "alternativními" tresty. I přesto, že synovi (10 let) předem vysvětlím, že nesplní to, co má, nebude se večer dívat na oblíbený seriál, tak když dojde na onen trest, tak se šíleně vzteká, bouchá dveřmi, věcmi na stole... Kolikrát jsem se už sama sebe ptala, jestli jsem mu to dostatečně jasně vysvětlila. Navíc v poslední době nastaly prudké změny nálad, v jednu chvíli se společně smějeme a během vteřiny je uražený a naštvaný. Také různé provokování mladšího bratra (5 let) a někdy dost hrubé jednání s ním. Přitom jsou chvíle, kdy ty dva vypadají jako dva milenci :-) Mladší je z toho všeho dost zmatený a nevím, jak mu to vysvětlit. Má brášku rád, jen nechápe ty jeho výkyvy a vždycky je pak na něho naštvaný. Jinak starší syn bere Concertu a zatím k žádnému velkému zlepšení nedošlo, jen večer pozdě zaspává, často i kolem půlnoci.

  • Jozef Hasus

    Bibas (18.3.2011 16:09) reagovat

    Ahoj, rád by som si s tebou písal o výchovných výpraskoch po zadku. Ďakujem, ak neodmietneš. Môj e-mail dostanespozadku@yahoo.com

  • Eva Stopková

    e.v.k.a.602 (12.12.2011 10:00) reagovat

    Milá Ivanko, nechte prosím p. učitelku nakolonovat ať může být nápomocná všem ostatním dětem a rodičům s těmito problémy. Mému synovi bylo ADHD diagnostikováno ve 4,5 letech, bere léky a po změně MŠ se problémy urovnaly a to i hlavně skvělým přístupem p. učitelek. Od září chodíme do 1.třídy a problémy jsou zase. Po třech měsících mi syna vyloučily ze školní družiny a škola má snahu dostat malého do psychiatrické léčebny - prý je to výchovný problém. Jsem z toho něšťastná a zoufalá. :o(

  • Jaroslava Peroutková

    Slávka (29.12.2011 15:24) reagovat

    Dobrý den, velice dobře Vám rozumím. Můj syn byl ve školce díky skvělým učitelkám také v pohodě a chodil tam velmi rád. Od první třídy však začaly problémy, které vyvrcholily ve čtvrté třídě ošlkivými nočními děsy a častým ranním zvracením před odchodem do školy. Nevím odkud jste, ale u nás na Vysočině není kam se obrátit pro pomoc. Začala jsem se tedy kvůli synovi o tento problém velmi intenzivně věnovat a doplnila jsem si vzdělání, abych mohla hyperaitivním dětem a jejich rodičům sama pomáhat. Dokázali jsme synovy problémy zvládnout i bez léků a své zkušenosti předávám dál. Mohu Vám nabídnout víc informací na stránkách www.douckosesalvkou.cz. a nyní jsem založila i stránku na facebooku Děti s ADHD. Hlavně nebuďtě nešťastná a zoufalá. Zatím jsem nepotkala dítě s ADHD, které by bylo hloupé. Naopak jsou to většinou děti velmi inteligentní a nadané. Musíme se pouze naučit jim porozumět. Nemají to v životě lehké. Držím palce. Slávka

  • Ludmila Strnadová

    Adiluska (13.10.2010 21:45) reagovat

    Dobrý večer. Děkuji. Psychiatra máme. Moc hodnou paní doktorku. Ale nenavštěvujeme ji moc často (zatím2x) a má dlouhé objednací lhůty. Dostali jsme se k ní vlastně náhodou. Paní učitelka si myslela, že kluk má autismus.A ona má nějakou specializaci k tomuto. A také se nám doma nezdálo, že by měl tak moc těžkou formu adhd, aby to bylo na léčbu. Od minulého týdne se však začal zhoršovat a graduje to tento týden. Paní učitelka říkala, že takhle hrozný ještě nikdy za celou školní docházku nebyl (je ve 2.třídě). Naštěstí to vždycky trvá jen pár dnů a zase se to začne zlepšovat. Takže s optimismem hledíme do budoucnosti. Jedno pozitivum tohle zlobivé období má: včas usíná. V hodném období nemůže někdy usnout až do půlnoci. Asi se tím zlobením vyčerpá a unaví.

  • Jana Slezáčková

    slepenina (14.10.2010 14:38) reagovat

    Adiluško, moje dcera užívala na takové stavy Rispen, pokud si píšu s maminkami nebo co mi řeknou rodiče od spolužáků tak Rorendo nebo Risperdal. Děti i pak líp usínají, moje dcera také všude vylezla, utekla a zamkla se na záchod a různé akce s ní byly. Nyní je v 8. třídě a je to už s tím chováním o hodně lepší, hlavně vydržet a hlavu vzhůru a nenechat se otrávit lidmi typu já bych mu nasekala a neumí dítě vychovat. Pokud budeš chtít můžeš mi napsat na slepenina@seznam.cz.

  • Ludmila Urbanová

    Králíček4 (12.11.2010 20:55) reagovat

    Adiluško,tak můj syn dostal od psychiatričky na pozdní usínání Rorendo a usíná kolem 20h.Také se nám střídají období kdy mě překvapuje jaký je zlatý a pak máobdobí kdy zlobí a zlobí.Bylo mi to vysvětleno asi tak,že mozek u těchto dětí dozrává skokovitě a proto se střídá toto chování.Každápolovina mozku dozrává jinak a ve fázy kdy se sejdou je dítě zlaté a když je dozrátá jinak,tak více zlobí.Nevím odkud jsi,ale pokud by jsi chtěla napiš mi na email 10ludmila@seznam.cz a mám nějaký kontakt kde by ti mohli trochu poradit.A nebo třeba něco spolu vymyslíme.

Přidat reakci

Pro účast v diskusi se musíte registrovat nebo přihlásit.