Strattera

Dobrý večer, jsem na těchto stránkách nová. Mám synka 9 let a již od narození vím, že bude mít něco v životě \"jinak\". Narodil se předčasně a byl kříšený. Jako miminko byl neklidný a často se v noci budil, jinak byl šťastné dítě, velmi aktivní, chodil již v 8 měsících, seděl sám ve 4,5 měsících, podotýkám, že v roce vážil 8,5 kg, takže vypadal jako malinký trpaslík, který se rozhodl, že prozkoumá velký svět:-). Přišlo mi, že vzteklý byl tak normálně, jako každé jiné dítě. V jeho roce jsem se rozešla s jeho biologickým tatínkem, v dobrém, jen jsme byli prostě každý jiný. Styk se synkem je nepravidelný a ne tak častý jak bych si přála(cca 4 krát do roka, bývalý přítel je Němec, pracovně vytížený,ale to ho neomlouvá,aby si na synka udělal čas), jejich vztah je spíše jen kamarádský, když se vidíme, dobrý, když ne, tak taky dobrý. Ale,abych se konečně dostala k jádru problému. Rok jsem se synkem byla sama. V jeho dvou letech jsem se seznámila s nynějším mužem, máme spolu druhého synka, kterému teď bude 5 . Starší synek je od malička velmi aktivní, šikovný na sporty, rád se zajímá o nové věci, ale.....:-), v 5 letech jsem si začala říkat, že je asi nahluchlý, no nebyl, po několika návštěvách ruzných specialistů jsme skončili v PPP, poslali nás na EEG, poté k psychologovi, neurologovi...diagnóza, ADHD-hyperaktivita, porucha, pozornosti. V budoucnosti možné specifické poruchy učení, začala jsem jednat. Biofeedback( pomohl krátkodobě,cca 50 sezení), nakoupila jsem knížky, chodila na semináře, vše jsem zjišťovala, reakce mého muže? Synkovi vytváříš problémy sama,jsi na něj moc hodná!!!!!! Sama vím, jak na synka, nemá cenu křičet, natož nějaké fyzické tresty, platí jen domlouvání a jasně dané mantinely, které jsou samozřejmě jiné než třeba u mladšího synka, prostě to tak je. Nástup do školky byl horor, neustálý pláč, prosby atd...JInak je synek velmi společenské a oblíbené dítě, má mnoho kamarádů, kteří ho mají rádi. Ještě před nástupem do školy mu zjistili- dyslexii, dysortografii, zpomalenou grafomotoriku(rád kreslí, ale občas mám problém poznat co to vlastně je:-)), Od první třídy má individuální plán, paní učitelka je zlatá, vše mu kontroluje, protože si opravdu nic nepamatuje, má notýsek, kam si za pomoci paní učitelky vše zapisuje( synek je schopný cestou do koupelny třikrát zapomenout kam to vlastně jde:-). Nevnímá když na něj mluvím, jediné co funguje, je fyzický kontakt, takže když vidím, že je \"mimo\", jen k němu přijdu a pohladím ho, nebo chytnu za ruku a on mě začne vnímat. Omlouvám se, že přeskakuji ze jednoho problému ke druhému, ale je toho ve mě moc. To že neustále skáče do řeči, neřeším, prostě přeruším svůj hovor a snažím se mu v rychlosti odpovědět, protože pokud tak neučiním, je schopný se ptát stále a stále. Nezná odpověď \"nevím\", vše musím ihned dohledat a odpovědět mu(máme otázky typu: kolik je bytů na světě, jak se vyrábí plexisklo, kolik druhů piv je na světě, jak funguje televize atd....samé pěkné otázky:-), neustále se pohybuje, hraje závodně fotbal a je neunavitelný, má problémy s usínám, ráno brzy vstává a je plný energie,což já ne:-), protože spím se synky v dětském pokoji, starší synek se extrémně bojí, nesnáší tmu, pořád musí mít pocit, že jsem s ním. Manžel toto nechápe, sráží mu sebevědomí, posmívá se mu, že je plačtivý, že je holčička. Já se synka vždy zastanu. Syn je nyní ve 3.třídě, má skoro samé jedničky, ale stojí za tím hodiny a hodiny dřiny nejen z mé strany, ale především ze synkovi strany. Učení nesnáší, díky dyslexii má vše mnohem težší, nerozumí psanému textu, má narušenou sluchovou analýzu, takže mu vše doslova předvádím, předčítám a vysvětluji jeho slovy, například když má napsat slovo kde je H, musí si říct, H jako Had a pak ví jak vypadá, takhle máme celou abecedu:-). Ve škole oblíbený, děti ho mají rády, neustále máme u nás kamarády, takže v tomto není náš problém. Avšak před měsícem nám zjistili, že má ADHD spojené s úzkostmi, je impulzivní, není zlý či agresivní, ale nálady se mu mění, nesnáší změnu, vše musí vědět dopředu, jak to bude. Chce být jen se mnou, bráškou a mojí maminkou a mojí ségrou,abych pravdu řekla, je to tím, že ho nikdo jiný nechápe, kromě školy, tam nemá žádné výrazné problémy. Jen ta pozornost, ale paní učitelka je úžasná, věnuje se mu a syn je nadprůměrně inteligentní, takže hodně věcí dohání tím, že je prostě ví. Ale abych vše shrnula: syn se neustále hýbe, mluví, skáče do řeči, nikdy si neodpočine, mění své záliby, nesnáší když ukončím hru, kdy on prostě chce ještě hrát, je smutný a za minutu veselý, abnormálně fxovaný na mě, je bojácný z neznámých prostorů či situací. A proto nám pan psychiatr doc.Paclt předepsal Stratteru, synek jí bere 3 dny, vždy v 6 hodin večer, trochu se mu točí hlava, ale večer po pohádce ihned usne, tohle neznám, normálně usíná třeba 2 hodiny, klepe nožičkou a vrtí se, je schopný desetkrát změnit stranu postele, stěhuje z jedné postele do druhé:-). Jaké máte s tímto lékem prosím zkušenosti? Přečetla jsem si několik diskuzí a vím, že je tato nemoc těžká i pro rodiče, ale já jsem si už zvykla, synka miluji takový jaký je, je citlivý a hodný, jen je prostě takový můj malý \" mimoněk\" a proto jsem dlouho byla proti lékům, vždy jsem říkala, ale mě nevadí, že je hyperaktivní,upovídaný, když není po jeho, tak je zle, jednou je šťastný a za minutu nešťastný a stěhuje se k babičce:-), a pan psychiatr mi řekl větu, na kterou nezapomenu: Ale Váš synek se trápí!!!!!!!. Pokud tento lék pomůže aby byl synek šťastný a veselý, tak s tím souhlasím. A ještě k mému manželovi: s mužem jsem vydržela 7 let, když pominu nevěru, jeho hnusné chování ke mě, kdy jsem ve všem neschopná, tak co nikdy nedovolím je,aby se omezenec jako je on navážel do synka za problémy, za které to dítě nemůže( naváží se i do mladšího synka, vše musí být perfektní, uklizené a hlavně nic nezničit a pokud možno si s ničím nehrát)Takže máme před rozvodem a já jsem konečně došlo k rozhodnutí, že je pro mě důležitější, že NIKDO nebude děti zraňovat, ani jejich otec(nevlastní otec), i když se kvůli tomu rozvedu. Protože ať se to někomu líbí nebo ne, zdraví a štěstí mých dětí je pro mne to nejdůležitější. Třeba jednou najdu člověka, který bude mého synka brát takového jaký je a nebude ho ničit nesmyslnými příkazy a úkoly, výčitkami a ponižováním.Přijde mi, že jsem se spíše potřebovala vypovídat( je pravda, že píši že jsem si na vše okolo synka zvykla, ale stojí to neskutečně sil, někdy i slz). Jestli jste někdo dočetl až sem, děkuji za Vaši trpělivost:-).

Reakce

  • Daniela Čekalová

    dandy (29.5.2012 12:21) reagovat

    Dobrý den,mám synka s adhd,vývojovou disfázií a mentální retardací,nechci pro něho žádné léky,možná,že jednou jiná volba nebude,ve svém věku 6let je opravdu hloupý,neumí napočítat ani do tří,strašně zapomíná a pozornost je na bodu nula,není to lehké,ale nechcete místo léků vyzkoušet rybí tuk eye q ,je vyvinut pro děti s adhd,mohu ho jen doporučit,zkuste to,třeba i k těm lékům,to vůbec nevadí,za tri měsíce poznáte trochu rozdíl,ale bere se to napořád.Já jsem to Marečkovi dávala asi před rokem,kdy jsem nezvládala jeho chování,které se potom zlepšilo,nyní si ho opět koupím,protože o jeho mentální retardaci jsem se dozvěděla teprve před pár dny.Vím,co prožíváte,ani pro mne to není lehké,manžel to s ním vůbec neumí,myslí si,že když ho zmlátí,nebo na něj zařve,že si pomůže,i pro mne je někdy těžké udržet nervy na uzdě,ale musim to zvládnou,ani Mareček neví co má sám se sebou dělat.Plně s vámi souhlasím i já jsem si okolo Marka na všechno zvykla a také mne to stojí mnoho sil a někdy i slz a moc se bojím jeho náistupu do školy,zatím to vypadá,že Mareček půjde do zvláštní,což mne moc trápí,ale na to je ještě rok čas.

  • Ti Kr

    Ti Kr (27.2.2015 16:50) reagovat

    Dobrý den. Nejsem rodičem, ale člověkem postiženým ADHD. Momentálně studuji VŠ a s návalem nových informací a stresu se na mě více projevují příznaky této nemoci. Nejvíce mi asi vadí neustálá ztráta pozornosti a třesy rukou/nohou, které bych, pokud možno, rád eliminoval. Jako malý jsem býval u psychologa atd. Nikdy jsem ale nedostal žádné léky na tuto nemoc. Dočetl jsem se o léku Strattera, který by mi možná mohl pomoct (což bych velice ocenil), ale zajímají mě hlavně vedlejší účinky. Jak se projevují negativní účinky tohoto léku na vašich dětech? (předem děkuji za reakce a omlouvám se za tzv. Off Topic). Dále by mě zajímalo následující. Jelikož jsem mladý člověk, který má problém dorazit i ke svému obvodovému lékařovi, jak moc je těžké získat tento lék (resp. které kroky musím podniknout proto abych jej získal)? Vím, že doktor může rozhodnout o tom, jestli lék potřebuji nebo ne, ale pokud zmírní projevy této nemoci, velice mi pomůže. Předem děkuji za vaše případné odpovědi. Velice mi pomůžou.

  • Karolína Mráčková

    Karolína Mráčková (19.7.2012 19:58) reagovat

    Dobrý den, vše o čem píšete, tak důvěrně znám, jako byste mi z duše hovořila......Mám syna 9let, ADHD učebnicový příklad - úplně všechny příznaky a velice silně.....Přišlo se na to až ve škole, učitelka ho šikanovala, ve školce ho zamykaly do kuchyně, strašně špatné zkušenosti....Máme tu nevýhodu, že je sice chytrý, ale není moc oblíbený, děti ho neberou, je velice osamělý, rozumí si s mladšími dětmi a nebo se staršími....Lék Stratteru bereme přes 1 rok - je to to nejlepší co můžete pro své dítě v dnešní době udělat - opravdu vidím výsledky a jsem za ně vděčná. Byly vedlejší reakce, ale přínos je výraznější než negativa braní léků. Velice dlouho jsem bojovala sama se sebou, zda lék podat, či ne, ale teď jsem ráda, že ho má. Předtím měl Ritalin a ten mu vyvolával epileptické záchvaty. Takže od té doby bere léky i na epilepsii. Jsem se synem sama, manžečl zemřel, ani se neodvažuji shánět partnera - kvůli důvodům, které zde uvádíte...... Takový chlap snad ani neexistuje, musel by být svatý....... Přeju Vám hodně radosti z Vašeho synka a držím pěsti, ať se Vám daří!

  • Pavlína Hakrová

    Pavlína Hakrová (1.10.2012 9:41) reagovat

    Dobrý den, mám také syna s ADHD, poruchou chování a sociálního začlenění. Stratteru bereme 3 roky a jsme za ní vděčný, bez ní by vůbec nebyl schopen školu navštěvovat, vydržel se soustředit max. 20 minut a pak pro něj den ve škole skončil, přitom teď je ve 3.třídě a má samé jedničky. Nám bohužel jen tento lék nestačil, máme ještě medorisper. Ten jsme teď na prázdniny vysadili, aby si tělíčko odpočinulo a taky, že se uvidí, jestli už by to nešlo bez něj. No nešlo, po měsíci ve škole katastrofa, je strašně vynervovaný a agresivní, bouchá jen se na něj někdo podívá, či cokoliv řekne, takže na denním pořádku jsou rvačky, i ty dvě tři děti ze třídy, co s ním loni kamarádili, si dokázal během 14 dnů znepřátelit.... prostě katastrofa. Krom toho přestal zase spát (usíná po 10 hod, pak je nevyspalý a o to agresivnější), taky nějak méně jí, přitom i tak je hubený...., a samozřejmě je strašně nešťastný. Nedokáže, resp. nemůže, se svým chováním nic udělat, takže se musíme k léku zas pokorně vrátit a doufat, že to na něj bude znovu působit stejně pozitivně, jako před prázdninami. Tímto chci říct, že pokud máte vyšetření z EEG, kde se jasně prokáže tato porucha a psychiatr vám to doporučí, nebraňte se. Život se strašně moc zlepší nejen pro okolí, ale především pro vašeho syna. My jsme léky taky dlouho odmítali (chtěli námje dát už ve školce, ale to jsme nechtěli). Ale náš syn není bez léků naprosto schopen se začlenit v jakémkoliv kolektivu, přitom po tom strašně touží a hrozně tím trpí. Jinak máte můj veliký obdiv za to jak v klidu to zvládáte, já s tím mám velké potíže a někdy na něj hodně křičím. Je to velice náročné, mám ještě 2 mladší děti a jen dnes ráno stihl syn mladšího bráchu 3krát zbušit, potřetí už jsem to v klidu neustále, i když vím že za to nemůže, ale mladší syn za to taky nemůže a nelze po něm chtít aby pořád snášel agresivní výpady staršího bráchy. Je to náročné. Myslím si, že bychom potřebovali nějakou psychoterapii, nejen syn, ale celá rodina, ale nic takového se nám zatím nepodařilo vypátrat. Kdyby někdo o něčem věděl, budu vděčná za kontakt (jsem jižní čechy, čb nebo čk). Ale moje štěstí je v tom, že vše řešíme společně s manželem, bez této opory si to neumím vůbec představit. Držím všem dětem a rodičům, které bojují s ADHD palce, aby to dokázali společně zvládnout...

  • Eva Malíková

    pralinka (16.11.2012 20:02) reagovat

    Dobrý večer všem, moje kamarádka má 2 děti, jednoho 9 letého s Adhd a 6letého s aspergerovým syndromem a strašně moc jim pomohli v Apple, kde byli několikrát na víkendy celá rodina / kamarádka s dětmi, je s nimi také sama/ a staršího synka naučili pomáhat mamce třeba při záchvateh ml. syna a také aby si to všechno tak strašně moc nebral. Já sama mám skoro 8 letou dcerku s výraznými znaky Adhd, poruchou spánku a právě i s úzkostmi. Brala dokonce půl roku antidepresiva, protože se bála chodit i v přípravce ve škole po chodbě a já doma nemohla jít ani na wc, aby mne nevolala a nehledala...v prosinci jdeme ještě ke všemu na diagnostiku aspergerova syndromu a na psychoterapii i pro mne:-)))chodím do práce na 4 h, koncečně se mi podařilo získat PnP, dokonce 2. stupeň, protože dcerka nastoupila do 1. třídy běžné Zš, ale do speciální třídy. Musím Vám říci, že zařizování příspěvku na péči, byla také kapitola sama o sobě. Ani nás nikdo neviděl a žádost zamítli, tak jsem vzala malou a šly jsme za posudkovou lékařkou, malá z toho lítání byla už unavená, tak se docela předvedla:-) a bylo to dobře, protože když někdy lékařům vyprávím, jak se dcerka chová, koukají na mne, jako bych si to vymýšlela....a paní doktorka stornovala předchozí rozhodnutí o příspěvku a dali nám 2. stupeň. A díky tomu že mám na malou čas odpoledne, nemusím se strachovat, u koho z rodiny bude, když jsem měla odpolední....tak se jí ve škole daří.Má 3x ritalin během dne a na noc atarax a risperdol. Nechtěla jsem jí dávat léky, ale jak bylo již zde napsáno....moje dítě se trápí a moc...díky lékům dotáhne práci do konce, ve škole exceluje a můžeme jít i nakoupit, aniž by dcera sbourala půlku obchodu.Ještě aby jsme zváldly ty sociální kontakty, kde je malá na bodu nula. Nemá žádné kamarády, ve škole je sice úspěšná, ale každý den mi pláče, co ji spolužáci provedli a tak...že ji ve škole nemá nikdo rád, nechce si s ní nikdo hrát....každá hloupost ji uplně rozladí, do pláče a někdy i do hysterických scén.Někdy stačí i hluk ve škole, nbo ostré světlo zářivek a nebo teplo ve třídě. Když je dobře, divadla má cca tak 3x do týdne a když je hůře, tak i 3x denně, a to tak, že na nás chtěli sousedi volat sociálku, protože dcerka nekřičí, ale řve na celý barák jako tur a volá babiiii pomoooc / když má scénu u babi, tak volá mamiiii pomoooc/...a to je sama v pokojíčku, válí se po zemi a křičí.Když k ní příjdu, někdy se mi podaří jí obejmout a uklidnit, a někdy kope hlava nehlava...je to boj, každý den. Naučila jsem se jakž takž zvládat scény, ale také ne vždy...

  • Lucie Granátová

    Lucie Granátová (3.11.2012 7:16) reagovat

    Dobrý den, dostala jsem se na tuto diskuzi, protože hledám nějaké informace o Stratteře. Synovi ji přepepsal lékař na základě vyšetření psychiatrem ve společnosti APLA (tam nás odeslala psycholožka). Myslela jsem si, že mi vše vysvětlí, ale připadalo mi, že asi zdržuju. To už lék bude brát napořád? Může se vysadit? Tím, že mu ho budu podávat, nezvykne si na to tělo tak, že samo přestane vyrábět látku, kterou mu chemicky dodám? Vím, že nic není č-bílé, ale stále zvažuji, zda dát či nedat. Proti: Lék je nový, co o něm budeme vědět za 10 let? Pro: Syn má ADHD, na granici Asperger syndrom. Proti: Zatím vše zvládáme, i když je to někdy náročné, ale čím dál tím méně. Připadá mi, že se časem vše lepší. Pro: Lékařka mi vysvětlovala, že časem (při neléčení) se mohou objevit deprese. Proti: Deprese jsou paradoxně uvedeny jako vedlejší příznak u Strattery. Ach jo :-)

  • Jana Slezáčková

    slepenina (24.11.2012 15:25) reagovat

    Bohužel ty deprese můžou být i u Concerty nebo Ritalinu taky, dcera dostala od lékařky Risperidon na zklidnění a ještě jako malá brala Rispen, je to asi vše nějak stejné. Určitě pokud to tak učinkuje tak se zeptat a vymyslet něco jiného, ovšem těch variant není až tak moc a na to soustředění je jsou jen tyto tři a dřív byl jen Ritalin a také jsme to musely zvládnout. Strattera jinak má účinek až po 4 týdnech a nedoporučuje se ani o prázdninách vysadit, trvá ten nástup účinku, jak klesnou hodnoty v krvi tak zas než opět stoupne.

  • Lucie Granátová

    Lucie Granátová (27.12.2012 22:45) reagovat

    Díky za reakci. Byli jsme se synem dnes na kontrole, kde jsem lékaři sdělila, že k žádné pozitivní reakci nedošlo, syn je naopak agresivnější, neadekvátně reaguje (hrozí mi pěstí, vyplazuje na mě jazyk, hází věcma.....) a pan doktor mě konsternoval tím, že ten nástup stejně trvá 2- 3 měsíce (syn bere lék již skoro 2 měsíce) a že pokud by obtíže přetrvávaly, přidal by mu něco na zklidnění. Nevím, co si o tom mám myslet. Připadá mi, že budeme vyrážet klín klínem....

  • Dana Liptáková

    balmax (25.1.2014 0:07) reagovat

    Pokud Strattera nezabere do 6 týdnů nezabere už nikdy a pokud zabere a vysadí se je to hotová kalamita,u vás bych tipla,že lék hodně nesedl.

  • Petra Roháčová

    Petra Roháčová (25.2.2014 6:28) reagovat

    Mám se stratterou dobré zkušenosti - syn ji užívá již od 6 let (25 mmg) - teď mu bude 11 let. Nebojte se toho :-). Určitě bych si dala pozor na nežádoucí účinky, které se určitě projeví - nechutenství a někdy i únava organismu. Je také velmi důležité hlídat váhu dítěte .... syn přibral na 33 kg a paní doktorka mu dala ihned silnější dávku (40 mmg), ale cca po 4 měsících se najednou zhoršil jeho zdravotní stav (zhubl na 30 kilo, neboť neměl chuť k jídlu, byl sinalý a hrozně unavený) a museli jsme ji vysadit a vrátit se zpět k nižší dávce. Během toho vysazení se synovo chování hrozně zhoršilo a já poznala, jak mu velmi pomáhala ovládat ty negativní projevy chování. Držím Vám palce :-).

  • Lenka Průžová

    Lenka Průžová (2.5.2014 9:29) reagovat

    Dobrý den, můj syn bere strateru, už druhý rok. Když jsem mu podala první lék, tak jsem to málem obrečela. Kluk šel po ulici a byl jak ve snách. Pomalinku se rozhlížel a prohlížel si ten nový a jiný svět, který předtím nevnímal. Ptal se na nápisy na obchodech na to, co je to támhle na té střeše atd. No byl to najednou někdo úplně jiný s úplně jiným vnímáním svého okolý. Potom, ale nastaly různé vedlejší účinky - třes rukou (vymizel za týden), návaly horka a naopak studené ruce a nohy (to vymizelo asi do půl roku). Teď funguje úplně normálně, sice máme neustále výukové problémy, má lepší a horší dny, ale bez stratery to bylo o 100% horší. Tak to je naše zkušenost s tímto lékem.

  • Renat Vondráková

    (15.3.2015 11:53) reagovat

    Dobrý den, já si osobně myslím, že jste dokázala moc a můžete být na sebe hrdá. Popis jste vystřihla přesný. Léky z mého pohledu nic neřeší - udělala jsem si docela obsáhlou rešerši zdrojů a léky jsou drogy. Už jste ušla takový kus cesty, že bych to nevzdávala.... Odkazy, které jsem našla viz níže. S pozdravem JÁ Film - https://www.youtube.com/watch?v=5lrcxmOolB8 Film - https://www.youtube.com/watch?v=xYKuvzvGcfo Psychiatrická léčebna Havlíčkův Brod - Dávat dětem léky na psychiku je drzost. Dávat jim prášky, které jsou ze stejné skupiny jako třeba pervitin je nehoráznost nevídaná. http://www.detskaduse.cz/psychiatrie-pro-kazdeho/lecba/ritalin/ http://www.drogy.cz/ritalin/kap-ritalin-zabiji.html http://www.pribalovy-letak.cz/761-ritalin - pasáž o lezení na stromy a návykovost http://www.ritalindeath.com/ http://instinkt.tyden.cz/rubriky/ostatni/tema/novodobi-nazobanci_25292.html http://www.celostnimedicina.cz/psychiatricke-leky-chemicka-valka-proti-lidem-rozhovor-s-robertem-whitakerem-3-cast.htm http://www.margit.cz/zlobive-deti-na-lecich/ http://www.nepozornidospeli.cz/ http://www.adehade.cz http://www.atos-os.cz/files/01_zakladni_info/brozura_ADHD.pdf

  • Renat Vondráková

    (15.3.2015 11:58) reagovat

    A ještě chci podotknout, že je asi jedno, jestli jeden syn je s jiným partnerem. Já mám 2 syny s jedním manželem a mladší žádné problémy nemá. nejsou s ním žádné problémy typu ADHD - ve školce žádné stížnosti, nic.... poslouchá, dojídá, bere si bačkůrky bez vyzvání, čistí si zuby, spolupracuje na logopedii :-) ... a mnoho dalších věcí, které u staršího jsou problém. Ale zase - není tak samostatný, kreativní, jsou prostě každý jiný. Reakce mého manžel i okolí na ADHD jsou podobné, jako popisujete.... Nicméně vždycky se to nakonec nějak zvládne. Teď budeme tedy měnit školu, protože právě na rozdíl od Vás my jsme to tedy moc nezvládli...Neměla jsem na to sílu pro to asi udělat tolik, co Vy... to obdivuji. I proto si myslím, že léky jsou zbytečné. Váš syn určitě netrpí, on je se svým ADHD nejspíš v pohodě.... S pozdravem JÁ

  • Martina Frouz V.

    Martina (2.5.2016 20:24) reagovat

    Já i moje druhá dcerka (6 let) bereme Stratteru, já žádné vedlejší příznaky nepociťuji, dcerka si občas stěžuje, že se jí točí hlava, ale bere jej zatím jen 14 dní. Před tím brala Ritalin, ale máme problémy s pravidelným užíváním několikrát denně, jinak jí vyhovoval. Lituji, že moje první dcera se začala léčit až na druhém stupni ZŠ, do té doby mě obklopovaly stejné pochybnosti o lécích, jako mnoho rodičů, kteří zde píší své obavy, avšak neoprávněně. Slovo psychiatr je u nás považováno skoro za urážku, či něco sprostého a před léky vás straší kde kdo, aniž by k tomu měl jakékoliv oprávnění, či kvalifikaci. Je mi líto dětí, jejichž rodiče farmakologickou léčbu odsuzují na základě smyšlených pseudodůkazů z internetu a babských povídaček. Pokud by jim chyběl například hormon štítné žlázy nebo měli cukrovku, asi by tak nevyváděli a léky by svým dětem dali, přes to, že i léky na cukrovku mohou mít spoustu vedlejších účinků a mnoho lidí i dětí, kteří se léčí s cukrovkou zemřelo. Bohužel občas zemřou i zdánlivě zdravé děti, stejně jako ty, které se s něčím léčí a nemusí být příčinou nutně jejich léčba. Od toho jsou právě lékaři, aby posoudili, zda je lék pro ně vhodný nebo ne. A jsou to jen a jen dětští psychiatři. Pan docent Paclt patří u nás ke špičce, i mě a mým dětem pomohl. Abyste mohli jít na vyšetření k psychiatrovi, nepotřebujete ani žádné doporučení od obvodního nebo dětského lékaře, prostě se jen objednáte. To vám také nikdo neřekne, ale raději vás posílají po všech čertech do poraden, na neurologii, kde stejně nic nezjistí, psycholog vám s dítětem s ADHD nepomůže, doplňkové přípravky jako omega a různé EEG biofeedbecky vám akorát vytáhnou tisíce peněz z kapes, ale dítě se nezmění. Jediné co se stane je, že vám dávají naději a vy ty problémy statečně snášíte a bojujete proti zbytku světa abyste své dítě ochránili, protože mu nikdo nerozumí a všichni vás obviňují, že jste na něj moc měkká, že mu všechno projde a tak, mezi tím skoro zešedivíte a čekáte, že z toho vyroste. Je strašně jednoduché prohlásit, že svým dětem ubližujete, když jim dáváte DROGY, to se každý rodič lekne, ale jaká je to drzost z úst někoho, kdo k tomu nemá žádnou kvalifikaci? jen na základě toho, že si někde něco přečetl od někoho stejně drzého a nekvalifikovaného jako je sám, bez srovnávacích studií, bez skutečně vědeckých přístupů a důkazů, stačí uvést dostatečně odstrašující příklady a dramatická slova DEMAGOGIE. Zkuste se prosím podívat na tento příklad DEMAGOGIE a upozorňuji předem, že všechna tvrzení až na jedno jsou pravdivá: Hydrogen Oxide - droga vyvolávající těžkou závislost a smrt, bezbarvá kapalina bez zápachu, její složky (Hydrogen a Oxygen) se také používají jako raketové palivo! TATO LÁTKA JE OPRAVDU NEBEZPEČNÁ, protože: Každý kdo ji užíval zemřel. Každý kdo ji jednou požil musí nutně dostat další dávku. Tolerance na drogu se zvyšuje a pokud ji někdo začal užívat v dětství, potom se s růstem těla zvyšuje i potřeba zvyšovat dávku Hydrogen Oxidu. Užívání Hydrogen Oxidu provázejí různé nepříjemné vedlejší účinky - např. pocení a močení. Fyzická závislost na Hydrogen Oxidu se projevuje silnou dehydratací a po třech dnech bez dávky člověk umírá. Psychická závislost na Hydrogen Oxidu se projevuje obsesivními představami, že si nedokážete obstarat další dávku, zkušení uživatelé nazývají tento pocit "žízeň", která vyvolává těžké deprese a agresivní chování, někdy může uživatel i vraždit aby se dostal k další dávce. Navzdory tomu, že smrtelná dávka Hydrogen Oxidu je mnohonásobně vyšší než dávka účinná, objevily se případy předávkování, které mnohdy skončily smrtí. Užívání drogy s alkoholem nebo s jinými návykovými látkami vyvolává nebezpečné vedlejší účinky a může končit smrtí. Poznali jste o co jde? Poznali jste, které tvrzení není pravdivé? Lež je: "TATO LÁTKA JE OPRAVDU NEBEZPEČNÁ", protože Hydrogen Oxide, neboli H2O je voda, bez které nelze žít, pokud ji nepijete, musíte ji přijímat v potravě a to v poměrně pravidelných dávkách. A zkuste rozporovat výše uvedená prohlášení. Já osobně jsem prostudovala mnoho odborných publikací, publikací určených odborné veřejnosti i laikům a rodičům dětí s ADHD. Až ve svých 30 letech jsem přišla na to, že se s tímto nemohu obracet na psychology, ale že mi pomůže právě jen psychiatr, že mi nepomůže ani důslednost ani pevný řád aby se u mě něco změnilo, že i se všemi dobrými radami do života budu stále stejně nespolehlivá a zapomnětlivá, a že to bude stále stejná dřina, neúspěch a úzkost, nízké sebevědomí a strach z reakcí lidí. Nechci už aby tímto muselo procházet i mé druhé dítě, proto se léčí a zažívá denně úspěch a radost ze života. Pozor tedy na demagogii a všem rodičům s dětmi s ADHD přeji pevné nervy a hodně štěstí při vlastním rozhodování.

Přidat reakci

Pro účast v diskusi se musíte registrovat nebo přihlásit.