Ritalin

Dobrý den,máme 8 letého syna s ADHD, od dětské psychiatričky dostal Ritalin. Když jsem se dočetl co to je zač okamžitě jsme ho vysadili (neměl víc než dvě tablety) a lék vrátili lékařce. Učitelka si s ním už neví rady neustále dostává poznáky a třídní dutky. Zkoušíme rybí tuk a vitamín B. Učitelka má na starost dalších dvacet dětí a nemůže se věnovat jenom našemu. Sháním informace jestli by bylo možné získat nějaký příspěvek na asistenta alespoň na 4 hod. denně, který by s ním byl ve třídě. Sám už jsem neurotik a mám psychick ynáročné zaměstnání. Opravdu už nevím jestli nemáme rezignovat a podávat Ritalin. Poraďtě někdo prosím.

Reakce

  • Daniela Čekalová

    dandy (29.4.2011 18:45) reagovat

    Dobrý den, mám 5 letého kloučka,taky jsem nevěděla jak dál a nechci léky a tak jsem si našla homeopatika a začali jsme brát korolen,jsou to jenom bylinky a dávám mu rybí tuk eye Q je speciálně vyroben pro děti s ADHD a moc si ho chválím,Mareček se zlepšil v pozornosti a korolen zatím nevím jsme v začátcích,ale pro mě je lepší volit cestu homeopatie,než do něj rvát nějaké prášky,ale řekla bych,že už se chování trošičku ustálilo,není tolik agresivní a vzpurný.Pokud nechcete,nemusíte chodit k homeopatovi a zkuste korolen,Mareček bere 2x denně 5 kapek po dobu 3 týdnů a pak je týden přestávka,ale je to strašně hnusný.

  • Jana Plasová

    hadice (22.10.2011 12:24) reagovat

    Dobrý den mám 7 letého kluka teď chodí do první a začal brát ritalin zjištuji že je mu po něm špatně přemýšlím jestli ho nevysadím bereho teprve týden.

  • zuza paulova

    zuza paulova (12.1.2013 4:06) reagovat

    Prosim shlednete na youtube video smrtelny omyl. Je tam rozdelene na nekolik casti. Co je pro vas dulezite jsou vypovedi maminek deti ktere braly leky je jedno pod jakym nazvem. Myslim ze pak rady uz potrebovat nebudete. Sama se rozhodnete spravne. Hodne stesti.

  • Marika Vaculíková

    Marika Vaculíková (9.2.2013 23:04) reagovat

    Dobrý den. Vy máte doma dítě s ADHD? Nebo zkušenosti s těmito dětmi? Znáte osobně tu paní z těch amerických!!! videí? Znáte osobně ty případy, o kterých tam mluví? Znáte podobný případ z Čech? Znáte někoho např. se schizofrenií, kdo by se obešel bez léků a mohl vést normální život? Máte právo na svůj názor, jen by mě zajímaly odpovědi na mé otázky, děkuji.

  • Michaela Bučková

    vampirka (10.2.2013 13:39) reagovat

    Dobrý den,mám syna s ADHD a manžela se schizofrenií a moc dobře vím,že bez léků by to nešlo ani u jednoho.Není to jednoduché a bez léků je to nemyslitelné.Toď můj názor.

  • Lucie Davidová

    lucka (12.2.2013 13:03) reagovat

    Moje slova.Ten chlapec měl noční můry a ADHD je něco jiného. Kromě toho,léky se v 18 letech se na ADHD již neberou. Nebo ano? Lucka

  • Kamila Vašková

    Kamila Vašková (11.12.2014 7:53) reagovat

    Dobrý den taky máme s manželem 5 letého syna s diagnosou ADHD. Nástup do školky ve 3 letech byl úměrný. Teď v jeho 5 letech po x návštěvách u psychologa jsme malého objednali k dětskému psychiatrovi a tak nějak doufáme, že se synovo chování alespoň trochu zklidní. Má někdo s tím zkušenost? Opravdu je možné, aby dítě s ADHD vyrůstalo normálně tak, aby zapadlo do kolektivu a rodiče se nezbláznili?

  • Andres Herodes

    koupím ritalin (1.1.2017 15:08) reagovat

    Dobry den,pokud ma kdokoliv z vás doma ritalin,tak koupím vše co doma mate :) kdo nepotřebuje , volejte na číslo 735972689

  • Irena Němcová

    Irena (4.5.2011 22:52) reagovat

    Dobrý den, mám 10-ti letého syna. Ritalin jsme zkoušeli, ale neměl na něj žádný vliv. Byli jsme v pedagogicko-psychologické poradně, na neurologockém vyšetření, v nápravném zařízení,.... a byla jsem též nucena zažádat o příspěvek na péči (na městském úřadu). Dali mi ho. Díky tomu máme najatou osobní asistentku a usilujeme o pedagogického asistenta. Jde to, ale informace nám nikdo nedá, ve školách nás neinformují o těchto možnostech. Pouze poukazují, jak své děti nezvládáme. Tyhle naše děti jsou ale také skvělé a chytré. Třeba hnusné kapičky jim chutnají nebo si alespoň uvědomují, že jim to pomůže a většinou je konzumují. A mají jiné přednosti. Věřím, že je to tak i u Vás. Hlavně to nevzdávejte :-)

  • Gabi Pilcher

    Gabi (8.10.2012 13:54) reagovat

    Dobrý den, mám 13 leté dítě a neustále důtky, ted snad i dvojku s chování. Když donesu posudek o ADHD tak se mi vysmějí, jak ho omlouvám a jak to dělá cíleně. Do šestky měl samé jedničky. Začínáme osmičku a máme samé pětky, asi nastala změna pubertou a nesoustředí se, odmlouvá atd. Kdo Vám navrhl individuální plán? My jedeme do výchovné poradny se poradit . Přitom vím, že je to hodný kluk a z té školy beru antidepresiva a tak. Přeji Vám hezký den.

  • Jana Slezáčková

    slepenina (7.5.2011 8:52) reagovat

    Dcera měla od první třídy doporučeného ped. asistenta a nikdy na ní nezbyly peníze a tak v páté třídě měla osobní asistentku, která dělala ped. asistenta a to jen na ČJ. Ovšem v té páté mě pak škola postavila před hotovou věc, že bez něj nemůže existovat na klasické základní škole a to tedy už by bylo pro mě velmi finančně náročné ho platit, do družiny mi dceru nevzali, že by narušovala kolektiv. Beru také příspěvek na péči, nyní má zkrácenou vyukovou dotaci na 20 hodin týdně a nemůže být bez dozoru a tak nemůžu chodit do práce a nemluvím ani o tom, že se mi stává, že pro ní musím tak jednou dvakrát do měsíce jít a vzít ji ze školy, že prostě to nejde. Užívá léky a to nyní Concertu a Ritalin ji také pomáhal, ještě je pak Strattera vysloveně na ADHD, ale vím, že některé maminky se vrátily k Ritalinu. Já to napíšu asi tak, ono se tam píše hodně ale u dcery se nic takového nevyskytlo, jedině nechutenství ráno, ale pak to dožene. Za dva dny se nepozná pořádně účinek i když já vidím u dcery pokud ji ho nedám, že je to hodně horší. Musím říct, že já mám názor takový, že ji to pomáhá se soustředit a i pak jedná s větším rozmyslem, má lepší život.

  • Dana Liptáková

    balmax (6.6.2011 1:27) reagovat

    Můj pětiletý syn bere již druhý měsíc čtvrtku Ritalinu ráno a čtvrtku v poledne,žádné vedlejší účinky nemá a velice se zlepšil ve školkovém kolektivu,kde to poslední měsíc před nasazením Ritalinu byla hotová katastrofa.Dostal se mi tam důsledkem předškolácké zátěže do absolutního opozičního vzdoru a nešlo to tak ani tak.Nyní je takřka bez potíží,našel si dokonce kamarády a s učitelkami vychází bezvadně--samá chvála.Školku máme bezvadnou a jak to dopadne ve škole teprve příští rok uvidíme.

  • Lenka Nováková

    Lenka (27.7.2011 20:25) reagovat

    Syn začal brát Ritalin v páté třídě, ted´bere Concertu a můžu vám říct, že po tom, co mu byla nasazena medikace, to byla tak obrovská úleva, že ted´mi není jasné, proč jsem se tak dlouho tomu bránila. Je to ale hlavně úleva i pro něj, protože ten tlak, co na tyto děti je, je obrovský a znám docela dost špatných případů, jak dopadli ti, kteří ADHD nijak neléčili (totální spodina společnosti-alkohol, drogy, trestné činy...). Jinak výborná kniha je od Petry Uhlíkové a Michala Goetze: ADHD, kde je vše krásně popsáno a vysvětleno.

  • Alžběta Kůtová

    Běta (24.4.2013 11:04) reagovat

    Já ritalin dlouho odmítala, synovi je už 12 a teprve ho začíná brát. Trochu se bojím, jestli teď není na změnu pozdě a lituji, že jsme nezačali dříve. Nemohu ho doprovázet ráno do školy a on na braní léku zapomíná. Ve škole má problémy, když to bude "jen" dvojka z chjování, budu ráda. Spíš se bojím, že budou chtít, aby odešel, protože chodí na gymnázium. Kdybysme začali ritalin brát dříve, možná by to nebylo tak vyhrocené a měl by to i zažité, že si ho ráno před vyučováním musí "zobnout".

  • Jana Slezáčková

    slepenina (29.7.2011 15:59) reagovat

    Leni, vím je tam napsáno plno věcí co může Ritalin způsobovat. Moje dcera ho má nějak od poloviny první třídy nebo spíš měla, hodně se zlepšilo soutředění a ona měla velmi vnímavou paní učitelku tak tam žádný problém nebyl. Tak dva roky nyní užívá Concertu, más tejné složení a hlavně se uvolňuje postupně, dále je Strattera, oboje je právě dva roky nové a dle psychiatričky je to lék první volby. Já bych to nezatracovala a prostě zkusila tak měsíc a uvídíš, jo dcera trpí ráno a dopoledne nechutenství a pak to od oběda dohání. Možná by pomohly nějaké léky na zklidnění Rorendo, Risperdal a takové, dává se to na noc a dítě líp spí a i chování se zlepšuje. Jiné nepříznivé účinky jsme neshledala, spíš jen ten klad, víc přemýšlí nad svými činy a nedochází už k takovým atakům k dětem. Ohledně toho ped.asistenta dceraměla doporučeného od první třídy a nikdy ho nedostala, ale určitě by to pomohlo jak učitelce tak i jemu a ostatním dětem. Toho neplatí rodiče a je to z krajského rozpočtužádá o něj škola na základě doporučení PPP nebo SPC. Mě napsali z kraje, že už nezbyly finanční prostředky. Pak určitě je možnost osobní asistence, ale to je zásah do rodinného rozpočtu.

  • K. L.

    Catlyy (1.12.2011 23:33) reagovat

    Co se týče Ritalinu,tak ze začátku to s ním šlo dobře. Bohužel stavy, kdy se vracel z Ritalinu do běžného procesu byly kolikrát velmi "šílené". Poslední dobou po užití Ritalinu (1/4 ráno ve školce) míval deprese,býval více smutný, celkově jeho aktivita velmi klesla, nebyl vůbec veselý, začal mít tikovou poruchu (oči, krk), spoustu dalších negativ. Takže prozatím Ritalin nedávám a čekám na posouzení psychiatričky a psycholožky. Syn jinak má na spaní Risperdal a během dne jinak zatím žádné léky. Bohužel ve školce má problémů více než dost,takže opravdu momentálně nevím,zda-li potíže pramení z Ritalinu,či ne. Netrpěl po něm nechutenstvím, jedl běžně,naopak jí velmi dobře,až nad míru.

  • Lucie Dlabačová

    Lucie Dlabačová (6.1.2012 14:04) reagovat

    Dobrý den, máme Lukáše 7 let v 1.třídě. ADHD povrzeno od 4 roku. Měli jsme obrovské štěstí na školku, kde si paní učitelka Lukáše zvládala absolutně bez problémů. Přestože neměl ve školce žádné problémy, dali jsme syna na základní školu s integrací - Praha www.zskdolum.cz. Je to normální základní škola, kde jsou tolerantní k jakémukoliv problému. Také jsme na této škole přes speciální pedag.psych. poradnu bez jakéhokoliv problému získali asistentku a musím říct, že kombinace všech těchto lidí, kteří dělají pro syna maximum je úžasná!!! Proto Vám radím pokud to jde, zajistěte pro syna jinou školu, "normální" ne třídu pro ADHD děti, ale školu kde budou mít učitelné jiný přístup. Kvalitní pedagog si dítě s pomocí asistenta perfektně zvládne a Vám se ohromně uleví!! A co teprve Vašemu synovi :-) Včera jsme také dostali Ritalin, dnes jsme s manželem oba rozpačití z vedlejších příznaků tohoto léku. Ale co když.... Naše lékařka říkala, že tento lék může mít na mozek i dlouhodobější účinek, prý se mozek po podávání tohoto léku může překopnout a začít lépe fungovat. Doporučila nám ať lék zkusíme na 6týdnů a uvidíme. Nejsem nadšena z toho podávat svému synovi "drogy", ale zkusím to.Jinak eye Q dáváme roky, dle lékaře je to jenom jako kapka v moři, neublíží, ale žádné zázraky od něho nečekejte, ještě je pro tyto děti, pokud mají nález na EEG dobré magnesium a pokud můžu doporučti nepomohli by nějaké léky Vám? Zklidníte sebe,potažmo svého syna, budete mít více trpělivosti a on se velmi zklidní - mluvím z vlastní zkušenosti. Držím Vám palce a jak tady někdo psal - jsou to úžasné chytré děti a musíme jim to často opakovat, aby tomu věřily i ony a nenechaly si nikým namluvit, že zlobí, jsou hloupé a nezvladatelné. Je to nutné pro jejich (nakonec i náš) šťastný budoucí život! Zdraví Lucie

  • Lucie Mikulová

    Lucie Mikulová (7.1.2012 0:42) reagovat

    Dobrý den, syn 12 let má ADHD diagnostikováno ve 4 třídě, přestože jako nezvladatelného ho škola řešila od první třídy a my jsme si prošli kolečkem pedagogickopsychologická poradna, dětský psycholog s výsledkem 0 a až dětský psychiatr v jeho 10letech potvrdil ADHD.Začínali jsme s Ritalinem a na večer Rorendo.U syna převažuje problém s impulsivním chováním, takže má obrovské problémy ve škole.Prakticky od záčátku spolupráce s dětským psychiatrem nám byla doporučována hospitalizace na dětském psychiatrickém oddělení, bráníme se tomu skoro 4 roky, ale momentálně je syn, asi i vinou puberty nezvladatelný, takže opravdu uvažujeme, že k hospitalizaci nastoupí.Rozhodujeme se jen na základě doporučení odborné lékařky, pomohly by nám i zkušenosti rodičů dětí, které si léčebnou prošly.Prosím tedy napište mi své názory, případně zkušenosti. Děkuji Lucie Frýdek-Místek

  • Michaela Bučková

    vampirka (9.2.2013 16:40) reagovat

    Dobrý den,mám syn 12let a ADHD má diagnostikováno od 4 let.Vyzkoušeli sme Ritalin,teď má Stratteru.Od začátku školního to jde rapidně dolů a i doma je nezvladatelný.Byla nám nabídnuta hospitalizace a tuto možnost využijeme.I když se mi moc nechce,ale bude to nejlepší řešení.Mám ještě 4 letou dceru a mám někdy strach,aby jí něco nechtěně neudělal.Držím palce a doufám,že bude vše v pořádku.

  • Martina Frouz V.

    Martina (27.1.2012 1:22) reagovat

    Dobrý den, také bereme Ritalin, již dva roky. Kromě menší chuti k jídlu s ním nemáme žádné potíže (tedy kromě toho, že jej dcera zapomíná brát, když na to nedohlédnu) a to co se o Ritalinu dočtete na internetu a v nerecenzovaných publikacích nesmíte brát vážně. píšou to lidé, kteří nejsou odborníci, nebo jsou to jejich osobní zkušenosti. Fakt je, že Ritalin pomáhá cca v 70 - 90 % případů a jeho bezpečnost byla prokázána desítkami ověřených studií. Každý lék má i vedlejší účinky a vždy budou lidé, kteří nějaký lék nesnesou. Pokud to ale nevyzkoušíte (samozřejmě pod dohledem lékaře - psychiatra), nebudete nikdy vědět, zda vám pomůže nebo ne. Lepší, než číst strašidelné pohádky o tom co jedna paní povídala, je podívat se třeba do městské knihovny do odborné literatury (např. prof. Drtílková) a hledat tam odpověď na to co vás zajímá.

  • Rebecca Poláchová

    Rebecca Poláchová (30.1.2012 18:35) reagovat

    Dobrý den, Ale je to pořád chemie. Když to jde jinak tak proč to nezkusit, každýmu vyhoví něco jiného. Je lepší zkusit nejdříve jiné alternativy, vitamínové doplňky apod.. Zdraví R.P.

  • Martina Frouz V.

    Martina (30.1.2012 21:30) reagovat

    Dobrý den Rebecco, vyzkoušela jsem, ale bez efektu, a těch peněz co to stálo a těch ztracených a protrápených let... Strašně mě mrzí, že jsme si s dcerou nemohly užít radost z jejího dětství tak, jako zdravé děti. I když člověk ví, že to, jak se chová není její vina, stejně se neubráníte výčitkám. Ale přeju Vám, aby Vám to vyšlo :-)

  • Lucie Dlabačová

    Lucie Dlabačová (3.2.2012 20:20) reagovat

    Souhlas, také jsme se lékům bránili, zkoušela jsem homeoptika, vitaminy, cvičení a všechno to mělo minimální efekt. První týden Ritalinu syn ve škole exceloval! Sám se cítil jistější a tvrdil, že to konečně pochopil. A v tom mu vitamíny nepomohou. Teď bere concertu, která by měla být novější a šetrnější (2 dny) tak jsem zvědavá. Nemám z toho radost, že mu dávám "drogy" a nemám radost, že má ve svém věku tolik starostí - vnímá, že mu to v hlavě funguje nějak divně, sám cítí, kdy má problém. Ale tak to bohužel je (domnívám se, že vinou gynekoložky - vysoký tlak, neléčená cukrovka..) a teď je na nás, abychom vyzkoušeli všechno, co pomůže i tu příšernou "chemii" Zdravím a pevné nervy!Lucie

  • Martina Frouz V.

    Martina (4.5.2012 14:46) reagovat

    Dobrý den Lucie, nic si nevyčítejte, podle odborných pramenů je ADHD pravděpodobně hlavně věcí genů a to zděděných převážně ze strany otce. Nikde jsem se nedočetla, že by na vině byl vysoký tlak a cukrovka v těhotenství, to fakt ne. Píšete, že dáváte synovi "drogy"? To zní dost špatně. Ne, fakt to nejsou drogy a mohu Vám z vlastní zkušenosti říct, že Ritalin není návykový, nestanete se na něm závislí, nejsou žádné příznaky závislosti, pokud si lék nevemete. jedinné so se stane je, že se projevují příznaky ADHD. My jsme přešli v únoru na Concertu. To je to samé jako Ritalin, ale působí to celý den, bez výkyvů, které byly dříve způsobeny tím, že Ritalin přestal po 3 hodinách učinkovat a dcera si musela vzít další. Bohužel, Ritalin se smí brát maximálně 3x denně, ale protože skutečně působí 3, nebo spíše jen 2 a půl hodiny, spočítejte si, kolik času z celého dne doopravdy nepůsobí. Byly to takové výkyvy. Dcera nosila ze školy jedničky a pětky. Od té doby co má Concertu nocí skoro jen samé jedničky :-) Ritalin není droga, je to lék, stejně jako spousta jiných léků na spoustu jiných zdravotních problémů, třeba na srdce, nebo na štítnou žlázu. Četla jste měkdy příbalový leták takových léků? Měla byste pocit, že po požití jedné tablety dozajista umřete. Vemte si, že třeba člověk, který špatně vidí potřebuje brýle. Bez brýlí nevidí a mohlo by se zdát, že se nenaučí číst. Dítě s ADHD, které se neumí soustředit (vinou špatné funkce neurotransmiterů v mozku), se nenaučí ovládat, ať se třeba stavíte na hlavu, také potřebuje pomoc a tou je v dnešní době v podstatě jen Ritalin, lepší Concerta, nebo Strattera (jiná účinná látka). Nějaké potravinové doplňky neublíží, ale také nepomohou, to vím z vlastní zkušenosti, a utratíte za ně majlant. Držím palce všem, kdo se rozhodnou svému dítěti skutečně pomoct, aby nebylo hendikepováno a mohlo se naučit vše co si jen bude přát :-) Pokud mu dáte možnost aby se mohlo učit. Martina

  • Jana Slezáčková

    slepenina (8.5.2012 18:49) reagovat

    Martino, máš pravdu. Dcera je léčena od 7 let a sama vím, že bez léků by měla život hodně zkomplikovaný a to hlavně při učení. Já říkám, že bez nich by se nenaučila počítat, číst a prostě vše kolem. Nyní ji bude 16 let a je to lepší, ale nevím zda to bude dobré později.

  • zuza paulova

    zuza paulova (12.1.2013 4:10) reagovat

    Dobry den Martino, mrknete se na stranky cchr.cz nebo na youtubku na video smrtelny omyl. prosim udelejte si svuj nazor. preji hodne stesti

  • M. D.

    M. D. (11.5.2013 1:13) reagovat

    Zkusit to může každý,ale po zkušenosti s ADHD nevěřím,že vám nějaké vitamínové doplnky pomůžou...my zkoušeli Strateru-nevyhovující,potom Concertu-skoro bez účinku..nyní syn(8letý) bere Ritalin a po dobu jeho účinku je bezproblémový jak ve škole tak doma...do té doby byl "diskvalifikován" z kolektivu...

  • Martina Sidibe

    Sidi (22.2.2012 13:20) reagovat

    Dobrý den, synovi bude příští měsíc 6. Vystřídali jsme 3 mateřské školky, navštívili jsme několik psychologů, nakonec nám hrozilo vyloučení z předškolního ročníku MŠ. Máme potvrzené ADHD. Byla jsem na nervy, brala jsem antidepresiva a bála se chodit pro syna do školky - co zase provedl. Pak jsem na doporučení MŠ kontaktovala oddělené dětské psychyatrie v pražské Thomayerově nemocnici. Paní doktorka mě po 2 minutách co syna viděla sdělila, že je to na pobyt a cca po 2 týdnech jsem syna vedla do nemocnice. Bylo to hrozné , počátky jsem obrečela a měla výčitky že jsem ho tam nechala. Pobyt byl přes týden a na víkendy jsme si ho brali domů. Nyní je syn po 5ti týdenní hospitalizaci doma. Jsme šťastni , že to máme za sebou. Bere Ritalin a změny jsou viditelné hlavně ve školce. V minulosti jsme zkoušeli vše včetně EYE Q, můj názor je, že jsme zbytečně vyhodili peníze. Skutečně zafunguje pouze pomoc dobrého psychiatra v kombinaci s dobrým psychologem. Určitě všem vřele doporučuji vyhledat odbornou pomoc, uleví se všem , kteří se jakkoliv podílejí na výchově vašeho dítěte, včetně vás samotných. Nebojte se medikace- lékaři vědí co dělají !

  • hana chábková

    hanka (25.2.2012 0:17) reagovat

    Dobrý den mám tři kluky a jsem na ně sama u toho prostředního synka Filípka 6 let sem se dozvěděla že trpí ADHD, jsem ztoho dost špatná jelikož nevím ale vubec nic otom jak stím pracovat, když vidím jak je zteklý, neposlušný, nevydrží chvilku vklidu, žádná pozornost nic, prostě je protivnej,neposlouchá a já už jsem opravdu bezradná, prosím poradte mi co a jak mám dělat děkuji moc všem

  • Jaroslava Peroutková

    Slávka (25.3.2012 14:46) reagovat

    Dobrý den, náhodou jsem si přečetla Váš dotaz na těchto stránkách. Vidím, že je staršího data, ale snad Vám alespoň trochu poradím. Nepíšete, jestli Váš synek už chodí do školy, nebo zda se na školu teprve připravuje. Věřte, že vím, co prožíváte. Prošla jsem si tím také a ty pravé problémy nastaly právě až s nástupem syna do první třídy. Dnes je mu 14 let a vše jde trochu lépe. Zvládli jsme to bez Ritalinu a jiných léků. Pochopila jsem, že chyba je v mém přístupu k synovi. Musela jsem si uvědomit, že mi nedělá naschvály, a že má právo být sám sebou. Neustále jsem se snažila, aby byl jako mé starší děti, klidný a poslušný, abych se nemusela stydět vejít do školy, protože koho potkám, ten si na syna stěžuje, a aby se na mne lidé na ulici nedívali jako na matku, která nezvládá nevychovaného spratka. To vše byla velká chyba a ačkoli jsem chtěla pro syna jen to nejlepší, hrozně jsem mu ubližovala. Teprve, když jsem si uvědomila, že se vlastně nesnažím pomoci synovi, ale sama sobě, konečně nastala změna. Přestala jsem s věčným napomínáním a začala jsem ho brát takového, jaký je. Prostudovala jsem spoustu materiálu, jezdila na přednášky, hovořila s dětskými psychology, vše, abych synovi lépe rozuměla. Výsledkem je to, že jsem otevřela soukromou učebnu pro doučování dětí s ADD, ADHD a s různými SPU. Nyní zavádím i virtuální učebnu pro děti z větší dálky, které nemohou do učebny dojíždět. Dělám besedy pro rodiče a pod. I na těchto stránkách je jeden můj článek. Ráda Vám pomohu a poradím. Je to běh na delší trať. Prosím, jukněte na Facebook - Děti s ADHD, nebo na www.douckoseslavkou.cz. a kontaktujte mne. Držím Vám palce, Slávka

  • Kateřina ......

    katerina (17.10.2012 11:18) reagovat

    Dobrý den, mám 7 letého syna a ADHD mu zjistili v první třídě. Už ve školce si paní učitělky stěžovali, že je poněkud živejší, ale po poradny nás poslal až ve škole. Musím říct, že jsem se Ritalinu bála po přečtení vedlejších příznaků, ale pak jsme ho nasadili a jsem s ním spokojená. Žádné vedlejší příznaky nemá, ba naopak více sní. V té škole dělám vychovatelku, takže změny na něm vidím. Nevím jak vy ostatní,ale já mu prášek přes víkend nedávám. Paní psychiatrička to nechala na mém uvážení, ale já si říkám, že o víkendu se soustředit nepotřebuje. Občas se stane, že mu ho ráno zapomenu dát a pak jdu po škole a kokám,že stojí na ostudě za dveřmi a vyjde paní učitelka a už se jen zeptá ,, zapomněla jste že? ,, Když mu ho dám a zajdu za ním o přestávce, nemužu ho poznat, je klidny a strašně vážný, rozumný. Ukazuje mi věci kterého nikdy ani nezajímaly. Prostě uplně koukám a někdy se až toho děsím. Jak píšete prášek (ja mu davam 3/4) účinkuje jen max 3 hodiny a tak do družiny vběhne a přitom si zpívá atd a už vím, že je to zase on. Nejhorší je, když děláme úkoly, to psášek už účinek dávno nemá a je to hrozně těžky. jenže já mu ho nechci dávat dvakrat denně. Musím se o tom poradit s psychiatričkou. Jsem ráda, že jsem objevila tyto stránky a múžu si přečíst rady od Vás ostatních, protože kolikrát už fakt nemůžu. Katka

  • Marie Radošová

    majkiki1 (9.11.2012 8:02) reagovat

    Dobrý den ám Ritalin nasadili v loni a zatím s ním nemáme žádné problémy,že by malemu bylo špatně nebo tak něco.Tak uvidíme .Malej má diagnostikované ADHD ,taky je o rok opožděn,má disgrafii,dislexii a disortografii je pravda,že někdy když už přestane Ritalin působit a malej chce něco nakreslit a nejde mu to tak sedí a brečí.

  • Eva Malíková

    pralinka (16.11.2012 20:14) reagovat

    dobrý večer....dcerka má ritalin 3x denně, protože znaky Adhd jsou opravdu výrazné. Je fakt, že dcerka po něm méně jí, ale to jí vůbec neublíží protože je dobře stavěná a odpoledne to dohání. Domácí úkoly píšeme hned, jakmile přijdeme domů, protože ritalin ještě trošků působí / dává jí tu poslední tabletku vychovatelka ve 13.h po obědě/. Je to opravdu moc znát.O víkendu jí dávám 1 tabletku.Nyše psychiatrička říkala, že po 13. h by děti ritalin něměly brát, protože by na ně negativně účinkoval na noc a moje dcerka má ještě poruchu spánku, a bere další léky na noc, tak aby se to netlouklo a neměla z léků kokteil:-) hodně štěstí :-)

  • Jana Slezáčková

    slepenina (24.11.2012 15:13) reagovat

    Poptala bych se psychiatričky zda nejde dát něco jiného, Ritalin je lék první volby a nyní tak 4 roky jsou i další. Jeden z nich je Concerta a ta se dává jednou denně a to ráno a má stejně složení jako Ritalin, jen postupné uvolňování a tak dcera může i odpoledne třeba v pět se jít učit a na spánek to nemá žádný vliv. Pak je další Strattera a ta je určená vysloveně pro děti s ADHD a má mít komplexní účinek. Je zbytečné dítěti dávat 3x denně Ritalin a pokud je ozkoušený tak jít do něčeho co je jen jednou denně.

  • zuza paulova

    zuza paulova (12.1.2013 4:15) reagovat

    Dobry den, shlednete video, na youtubku je k dispozici. Jsou zde rozhovory s maminkami ktere maji u svych deti diagnostikovane poruchy pozornosti. Jmenuje se to smrtelny omyl. Uzitecne video je take o puvodu psychiatrie. Je ve slovenstine ale rozumet mu budete dobre. Hodne stesti.

  • Marcela Machalová

    anawebartlet (5.8.2013 23:40) reagovat

    Musím reagovat - Concerta - je to opiát, Ritalin s pozvolným uvolňováním má na spánek ve většině případů bohužel negativní vliv. Je to i v popisu vedlejších účinků, syn spal 3-4 hodiny denně. Také po roce braní jemu i mě vadilo ten skok po 12 hodinách když to přestalo účinkovat. Teď nám dali Stratteru bereme jí teprve 3 týdny výsledky jsou 4-6 týdnů, funguje 24 hodin - zatím je s ní spokojen. Strattera je v USA lékem první volby , teprve pak dávají Ritalin a Concertu. Ritalin se dává většinou dětem do 7-8 let

  • Jana Slezáčková

    slepenina (8.8.2013 9:09) reagovat

    Dcera začínala na Ritalinu a tehdy nic jiného nebylo a pak až byla Concerta a Strattera tak jsem si řekla o Conceru, měla jsem s látkou v Rïtalinu dobrou zkušenost a nechtěla jsem měnit a náhodou když nedám tak nedám a je nemožná jen jeden den. Nyní ji je 17 a celkově se lepší, horor byla základka a to hlavně s kolektivem. Nyní na učilišti a měla vyznamenání a tak nic nevzdávejte a věřte, že ta zvýšená péče se vrátí.

  • Eva Malíková

    pralinka (16.11.2012 20:19) reagovat

    ještě jeden poznatek:-) bylinkové sirupy, homeopatika, čaje, vitamíny, rybí tuk, minerály....nic za léta zkoušení nepomohlo.Stálo to hodně peněz...to by nevadilo, kdyby to účinkovalo, ale nic nezabralo, až léky....hezký večer

  • Veronika Pešková

    Veronika Pešková (16.3.2013 12:29) reagovat

    Dobrý den. Jsem studentkou 3. ročníku na Střední Pedagogické škole v Mostě. Zpracovávám ročníkovou práci a vybrala jsem si téma Syndrom ADHD. Prosím vás o vyplnění tohoto krátkého dotazníku. Dotazník najdete zde: http://www.survio.com/survey/d/Q2X2H1S1Y9P7Q5D8Q Předem děkuji. Veronika Pešková

  • Veronika Škáchová

    chews (30.4.2013 22:58) reagovat

    vyplněno...

  • Martina Sidibe

    Sidi (6.6.2013 22:33) reagovat

    vyplněno :-), děkujeme, že se zajímáte

  • Jaroslava Součková

    Jaroslava Součková (19.5.2013 13:57) reagovat

    Dobrý den ,mám synovce,který má ADHD teď mu nasadila Dr. Ritalin 1/2 tbl. ráno,ale zarazilo mě ,že mu to máme dávat jen od Po do Pá a přes víkend ne je to normální?

  • Martina Sidibe

    Sidi (6.6.2013 22:33) reagovat

    Dobrý den, ano je to normální, podávání Ritalinu je čistě na Vás. my ho bereme s přestávkami už rok a půl. O víkendech a prázdninách ho synovi nepodávám, aby si od léků odpočinul. Bere ho do školy a mimo školu pouze v nejnutnějších případech .

  • Marcela Machalová

    anawebartlet (5.8.2013 23:31) reagovat

    Reaguji na první článek: mému synovi je 16 let, to že ADHD má vím od miminky, živý, lítal, nikdy nespal odpoledne a celkově spal špatně. První třída samé jedničky ale také stará profesionálka jako učitelka...když únavu ve třídě vyměnila za klaví a zpěv, zacvičení za kreslení.Druhá třída také, ale potom střídání učitelů, nemějících čas, takže šel syn na speciálku pro děti s ADHD a dětmi dis..., katastrofa. Tou dobou jsem se léků také bránila, ale protože sama učím na střední škole udělala jsem si 1,5 roku specializaci pro děti SPU a dost toho nastudovala z oborů které se tímto zabývají. Mladého jsem okamžitě ze speciálky dala pryč na !normální" školu navštívila děštského psychiatra a zažali jsme Ritalinem, špatné je že se musí dávat cca po 2-3 hodinách - rychle jej vyloučí, ale zjistil že mu to funguje a cití se líp tak si to opravdu bral, po 3 měsících nám dali CONCERTU - to je Ritalin s pozvolným uvolnováním na 12 hodin což bylo úplně super. ten obrovský rozdíl vidí i můj syn. Jediná vada na kráse je nespavost dlouhodobá a vadí jemu i mě ten rozdíl, když to večer přestane fungovat. Požádala jsem proto o Stratteru je trochu na jiném složení, funguje 24 hodin denně nástup má až po 4-6 týdnech užívání. Není návyková. V USA se dává jako lék první volby. Jako matka která si vším prošla mě mrzí jen to, že jsem od začátku léky odmítala....nepomáhala jsem tím. Opravdu!

  • Gabriela Tesařová

    Gabriela Tesařová (13.9.2013 20:28) reagovat

    Dobrý večer,mám syna 11,5 let ,ADHD má od malička ,potvrzené neurologem v první třídě ,bere RITALIN od 1.třídy.Jen od PO-Pá . Jelikož je ještě alergik a astmatik .Jde poznat kdy ho má a kdy ne!Ale i tak má poznámky a třídní dutky jelikož si s ním někteří učitelé neví rady.Bohužel letos v 5.třídě se spojily a mají ve třídě 31 žáku.Už ted začinají problémy.Nevím co bude dál,zda nezměníme školu.

  • Hanka Loskotová

    kulíšek (14.10.2013 21:22) reagovat

    Dobrý večer,mám syna 11 let a dnes mu byla poprvé diagnostikována LMD,ADHD.Pan doktor na neurologii nám předepsat Ritalin 1 ráno a druhý v 11 dopoledne jen Po-Pá.Také nejsem ráda že budu muset synovi dávat léky,ale někdy když je hodně vzteklý tak se bojím aby někomu neublížil.Na konci prázdnin mu na PPP byla diagnostikována Dyslexie a Dysortografie.Měl velké problémy ve škole kde to skončilo šikanou ze strany dětí a později i šikanou ze strany paní ředitelky a zástupkyně.Schválně ho nechaly na konci 5 třídy s 5 z AJ.Musel dělat opravnou zkoušku kterou bez velkého učení o prázdninách zvládl na 2-3.Požádala jsem ale o uměžnění zkoušku vykonávat na jiné škole v čem mi Magistrát vyhověl.Teď od 6. třídy jsem ho dala raději do jiné školy,protože útoky na staré škole byly k nevydržení a syn se tam pak už bál i chodit.V nové škole to zatím vypadá dobře a uvidíme co Ritalin dokáže.Za zkoušku nic nedáme.Syn je jinak velmi hodný,jen nezvládá své emoce a návaly vzteku a pozornosti.Jsem ráda že sem si tu mohla přečíst různé názory.

  • Olga Sera

    olše (18.7.2014 15:05) reagovat

    Dobry den, omlouvam se za prispevek, ktery se da vylozit jako reklama, z casti to tak je, ale kvuli reklame bych si to nedovolila. Mam pacienty s autismem a lecim je homeopaticky. Dite 5 let, ktere prestalo mluvit v 1.5 roce, uz rika mama (6 mesicu v leceni), 20-ti leta holka, ktera jedla 5 veci ji uz skoro vsechno, plni slozite pokyny, uci se delat domaci prace. Homeopatie problemy Autismu, Aspergeru, Adhd umi resit netoxicky a rychle. My vime ze Vasi deti nechteji zlobit, oni maji prepeti, tenzi ktera musi ven. My to umime resit aktivaci cinnosti mozku a obnovenim spoju, misto tlumicivh leku. To je ten duvod, proc sem pisu. Neni to totiz odkazano jen na leky podobne drogam. Mgr. Olga Sera

  • Vladimír Nerud

    Vladimír Nerud (17.1.2016 17:49) reagovat

    Je to reklama na předražené nic. Pokud jste četla zkušenosti rodičů výše tyto rádobyléky nefungují. Shodují se v tom,že vyházeli peníze zbytečně.

  • Jan Holík

    Jan Holík (20.10.2014 12:08) reagovat

    Dobrý den, připadá mi, že se všichni babrají pouze v důsledcích a skutečná příčina tohoto nervového onemocnění, že zůstává bez přesné diagnózy. Například se neberou v potaz parazitální zátěže. Neumíte si představit, jak mění chování ud ětí například nakažení dětským roupem. Žádný (znovu opakuji: žádný) doktor, se kterým mám zkušenost, neuvažuje při psychických problémech dítěte a parazitálních zátěžích. Parazité produkují toxiny, kterými je zatěžována centrální nervová soustava a toto se projevuje na změně chování: zejména podrážděnosti, nesoustředěnosti, hyperaktivitě. Pokud máte zájem o informace, podívejte se na přednášku Ing. Bláhové z Brna: http://www.youtube.com/watch?v=yhwHH6708W0 Berou vůbec lékaři v potaz, co způsobuje v nervové soustavě dítěte několikanásobně překračovaná povolená hladina hliníku ve vakcinách ? Je hezké zakládat centra a "babrat" se v důsledcích, ale skutečné přičiny jsou buď Tabu, neřeší se a nebo jsou ignorovány !!!!!

  • Vladimír Nerud

    Vladimír Nerud (17.1.2016 17:47) reagovat

    Paní na videu propaguje mimo jiné tak nebezpečné bludy jako MMS coby lék. Vy by jste vážně chtěl aby rodiče tyto chemické koncentráty používající se na čištění bazénů podávali dětem?

  • Jan Holík

    Jan Holík (20.10.2014 12:09) reagovat

    omlouvám se za překlepy, píši v rychlosti...

  • Hana Vostrelova

    Hana Vostrelova (13.9.2017 10:20) reagovat

    Máte díte ve věku 6 - 12 let s diagnostikovaným ADHD? Zapojte se do výzkumu! Po dobu studie si osvojíte techniku relaxační masáže dítěte. Pro více informací napište na: vostrelova.hana@gmail.com

Přidat reakci

Pro účast v diskusi se musíte registrovat nebo přihlásit.