Zakladni skola nebo specialni

Dobry den mame doma dve holciny 9let a 8letou Natalku mame poruchu ADHD chodime na zakladni skolu kterou zvladame s odrenyma usima .Co se tyce pani ucitelky tak ta sice zna pojem ADHD ale i presto to jednoduche nemame .Neni snad den kdy rodice si na nasi Natku nestezuji a nejhorsi je ze to cizi lidi vubec nezajima oni vidi to ze nase dite ublizuje jejich diteti takove problemy jsme meli i ve skolce same stiznosti.S manzelem jsme se domluvili ze az uvidime ze zakladku Natalka nezvlada tak ji preradime do zakladni skoly na vesnici Bydlime v Moste a kousek za mestem je vesnice Brenany tim ze jsou na vesnici tak maji ve tride 10az 12 deti coz je idealni pro tyto deti je na ne vice casu a nikam nespechaji,a co se tyce vyhlidky do zivota maji jako z klasicke ZS.Myslim si ze je to lepsi nez specialka tam se nauci to co jeste neumi a je tam cerno nehazu je do jednoho pytle !Deti s ADHD jsou vice ovlivnitelne nepoznaji co je dobre a co neni .Nevim kde zijete ale na kazde vesnici budou radi ze maji o dite navic a vase ditku neublizite tak jako se specialkou.Nashle Karolina

Reakce

  • Jana Slezáčková

    slepenina (13.4.2011 15:08) reagovat

    Moji dceři bylo diagnostikované ADHD ve třech letech a chodila nejdříve do školky a to už speciální na dva dny v tádnu na dvě hodiny a pak se to postupně zvyšovalo. Do zálkadín školy nastoupila jako integrovaná a měly jsme štěstí na učitelku a málo děti, po dohodě s PPP a paní učitelkou jsme ji 4 dny vzdělávala doma a jeden den si to paní učitelka konrolovala, chodila mi po třídě a to byl hlavní důvod. V páté třídě se začali střídat učitelé z druhého stupně a jeden velký nezájem a nesnaha a velký talk na změnu školy, rodiče byli v první třídě proti chození mé dcery do této školy a v té páté pro změnu děti. Byl na mě velký tlak ze strany školy a tak sjem přistoupila na přechod do speciální, v jejím případě se nejednalo o neschopnost se naučit, ale spíš poruchou chování i když jsem se snažila tak to nějak nešlo. nyní teřtím rokem ve speciální a bude ji 15 let a začaly opět velké problémy a opět nemožnost vyjít s vrstevníky i když to nejsou žádní svatouškové asi tak. Jsem nyní v koncích, v ponědlí jsu s posudkem ze školy na psychiatrii co dál, velmi uvažuji zda by to šlo ji učit vždy pondělí, středa a pátek doma a na ty dva dny do školy. To co dělá ráno za akce aby nemusela jít to je pro mě až ponižující, ztrácí tím svoji osobnost a není to k jejímu prospěchu.

  • Andrea Chludilová

    Ajka301 (3.6.2011 22:38) reagovat

    Je velmi náročné vychovávat děti s ADHD a určitě to rodiče i učitele velmi vyčerpává. Píšete ale, že si rodiče stěžují, že dcerka ostatním ubližuje a rodiče těch ostatních dětí ji nechápou a nic o tom neví. Takto velké dítě, ať má nebo nemá ADHD, by už mělo vědět, co ostatním ubližuje, co jim dělá zle a co by jim nemělo dělat. Pokud jim skutečně ubližuje, tak se jejich rodičům nedivte-každý miluje a chrání svoje dítě. Neberte to prosím jako kritiku, ale zkuste s ní více probírat, co je dobré a co špatné, co se kamarádům smí a nesmí dělat, co je ubližování, co ostatní bolí a mrzí, co je jim líto. Porucha pozornosti s hyperaktivitou neznamená, že dítě, které ji má, může ostatním ubližovat a nechápe, že se to nesmí. Tady se musí stanovit pevné hranice, které nesmí překračovat a rodiče je musí striktně dodržovat a v žádném případě ubližování svého dítěte omlouvat poruchou ADHD.

  • Dana Liptáková

    balmax (6.6.2011 1:39) reagovat

    Nezbývá mi než souhlasit,skutečně to tak je.Synovi bude šest a od tří let máme diagnostikováno ADHD hyperaktivní,po celou dobu,jak doma tak ve školce je mu neúprosně vštěpováno,že ubližovat a prát se nesmí,že je to velice špatné.Kolektiv by ho pak odmítal přijmout.Nikdy jsme prakticky neměli výskyt agresivního chování,spíše poštuchování a dělání naschválů.Před třemi lety jsem se dočetla v odborné literatuře,že děti ADHD mohou dojít až do stadia agresivity a sebepoškozování pokud se okamžitě neurčí hranice za níž nelze jít a tato hranice nesmí být překročena.Vyděsilo mě to a okamžitě jsem v tom duchu začla se školkou úzce spolupracovat.Nyní i za pomoci Ritalinu jsme odbourali i naschvály a poštuchování a syn má dokonce kamarády.Skutečně,ubližovat a dělat schválnosti druhým se nesmí a nelze to obejít či omluvit ani u ADHD,jinak si tím zaděláváme do budoucna na veliké potíže.

  • Lenka Nováková

    Lenka (27.7.2011 20:06) reagovat

    Dobrý den, mohla by jste mi prosím napsat název té odborné publikace, máme doma podobný problém a ráda bych to nějak řešila. děkuji

  • Dana Liptáková

    balmax (31.7.2011 1:01) reagovat

    Publikace se jmenuje --MÁTE NEKLIDNÉ,NESOUSTŘEDĚNÉ DÍTĚ?(Metody práce s dětmi ADHD,ADD) a napsaly ji Hana Žáčková a Drahomíra Jucovičová. Opravdu hodně věcí mi tato publikace dala a považuji ji za jednu z nej,každý rodič i učitel si v ní najde to své.

  • Dana Liptáková

    balmax (31.7.2011 1:09) reagovat

    ještě připojím že je to publikace s podtitulkem--především pro rodiče s vychovatele,abyste si to nezaměnila se zde uváděnou publikací s podtitulkem--pro učitele a vychovatele,přeji vám hodně štěstí a pevné nervy,úspěchy se dostaví :)

  • Jana Slezáčková

    slepenina (13.6.2011 14:53) reagovat

    Dcera měla problém s agresivním chováním, kousala mi bezdůvodně děti a tak po dohodě s psychiatrem a přes můj nějaký postoj jsem ji také kousla a přestalo to. Musí se vyzkoušet co platí na takové děti a i já ji říkala, že se chová jak zvíře, že lidi přeci jeden druhého nekouše, ale pomohlo až tohle.